Om Reklampennor

REKLAMPENNOR

Nu var det dags att köpa in nya reklampennor till företaget och jag fick uppdraget på firman av chefen att begära in offerter.

Att reklampennor är den mest populära profilprodukten hade man en uppfattning och känsla av redan innan jag gav mig ut på nätet för att kolla via Google vad som fanns på marknaden.

Utbudet var milt uttryckt enormt.

Vad skulle man tänka på? Hur skulle man börja? Då slog det mig att jag hade en barndomskompis som jobbat i 25 år med just reklampennor.

Nick, som han heter, hade bra känsla för sånt här och bra smak och omdöme om kläder, klockor och annat. Reklampennor var hans stora intresse på sitt dåvarande jobb inom presentreklam.

reklampennor

För oss var det viktigt att förmedla rätt känsla och image om vårt företag.

Priset var inte det viktigaste. Att vår kund skulle sitta med en penna i sin hand med vår logga fick bara inte hända. Att  inte tumma på kvalitén var nummer ett för vårt företag.

Självklart till bästa möjliga pris oavsett detta.

Efter en lunch med Nick fick jag lite tips (10 st)

  • Välj en leverantör med stort utbud och lång erfarenhet.
  • Välj ett enkelt tryck då tryckytan är begränsad.
  • Välj gärna logotype i ren färg.Vanligt är att man trycker logotypen på ena sidan och webbadress på den andra eller på det s.k clipet.
  • Tänk på Er grafiska profil.Har ni lila i profil i grunden kan det vara effektfullt med lila inslag i själva pennan.
  • Tänk på att hitta lagom proportioner på designen så att intrycket blir snyggt och smakfullt.
  • Lägg en budget och köp in ett förväntat behov närmaste 12 månaderna.
  • Desto större volym i beställningen desto lägre pris.
  • Fundera på hur pennorna skall delas ut och användas i Ert företag.
  • Kolla upp om företaget ni köper av kan leverera gratisprover så ni kan testa pennorna.
  • Kolla upp referenser som leverantören har och jämför priser.

 

Det företag vi valde via rekommendation från Nick blev www.abstraktreklam.se

Vi handlade allt Online till Stockholm och fick perfekt service.

När det blir dags för oss att köpa in profilkläder till sommaren inför vårt deltagande med monter på Volvo Ocean Race skissar vi redan på ett uppdrag för Abstraktreklam.